Gastroslovník

Zde najdete snad úplně vše o nejrůznějších potravinách a surovinách - ovoci, zelenině, masu, rybách, luštěninách atd. Nechybí ani jednoduché vysvětlení různých kuchařských výrazů nebo gastronomických názvů postupů. V tomto rozsáhlém gastronomickém slovníku najdete požadované informace nejen podle abecedy, ale i pomocí fulltextového vyhledávání. Pro ještě jednodušší a rychlejší hledání lze využít i jednotlivé kategorie.

Nákup lanýžů

Lanýž je velmi vzácný druh houby, která roste pod zemí v hloubce 15 až 20 centimetrů v blízkosti kořenů některých listnatých stromů. Tvarem připomíná nevzhledný hrbolatý brambor, ale chuťově se mu nic nevyrovná. Lanýž může mít váhu i půl kilogramu a průměr 12 centimetrů, ale na trh se dostávají houby mnohem lehčí a menší. Druhy lanýžů Lanýže se rozdělují na tři druhy podle barvy a období černý letní a černý zimní je nazýván také périgordský…

Nákup na farmářském trhu

Trvalo to jen několik let a farmářské trhy jsou už pevnou součástí náměstí, nábřeží a mnoha dalších míst v různých městech. Některé dny v týdnu, ale především v sobotu, farmáři staví své stánky, a i na nich je vidět, že obchod se svými produkty berou vážně a že se jim vyplácí. Doba, kdy zboží prodávali jen ze skládacího stolečku je pryč. V současnosti už jsou vybaveni chladícími vitrínami, mrazáky i speciálními prodejními auty. Trhů je stále víc…

Nákup pštrosího masa

Pštrosí maso dodávají na trh specializované firmy. Pochází z „umělých řízených“ evropských chovů - maso z pštrosů, kteří žijí ve volné přírodě, na trhu není.    Maso ze pštrosa je k dostání výhradně ve velkých kusech - tzv. kýtách a zádech. Kýty jsou těžké až 20 kilogramů a maso z nich je nejkvalitnější, krk a záda jsou nejméně kvalitní a také málo žádané. Vnitřnosti - srdce, žaludek a játra - se používají do klobás a salámů. Možnosti nákupu…

Nákup v supermarketu

Většina super a hypermarketů podřizuje vše především zisku a využívá k tomu všech možných reklamních a marketingových prostředků, akčních slev, zvýhodněných cen vybraného zboží, dárků...  Pokud ale kupující zná alespoň částečně triky, kterými se ho obchody snaží přimět utrácet a zároveň jim nepodlehne, může odejít spokojený. Základní metody nabídky ve velkých obchodech Nejdražší zboží se vždy umísťuje do výšky očí V regálu se stejným zbožím je…

Nápoje

Nápoje jsou pro člověka společně s vodou, obsaženou v konzumovaných potravinách a jídle, zdrojem vody. Dospělý člověk by měl podle své tělesné hmotnosti, věku a vykonávaných činností organismu dodat  2,5 až 3 litry tekutin denně – a to z nápojů, ale samozřejmě i z vody, kterou obsahují potraviny a jídla. Druhy nápojů Nápoje je možné rozdělit do několika skupin a kategorií podle několika různých kritérií, jako je například teplota při…

Nářez

Souhrnný pojem pro plátky nakrájených masných výrobků, jako je například nakrájený salám nebo šunka.

Nářezové masné výrobky

Označení pro druhy masných výrobků, které jsou pevné a proto vhodné ke krájení. Musejí po určitý čas zrát, aby dosáhly požadovaného stupně pevnosti. Mezi nářezové výrobky patří například fermentované salámy.

Nashi

NASHI – Hrušeň hruškolistá – Asijská hruška – latinsky Pyrus pyrifolia, anglicky Asian pear nebo nashi, francouzsky poire japonaise nebo německy Asienbirne, případně Japanisme Birne patří k stejnému rodu jako hrušeň domácí, ale je samostatným druhem s přibližně 150 odrůdami. Šťavnaté a zdravé ovoce… Asijská hruška se prosadila spíše pod názvem Nashi, i když toto slovo je vlastně jen japonským označením hrušky. Říká se jí ale také Naši,…

Nasolování

Jedná se o jiný název pro nakládání.

Nastřikování láku po krevní cestě

Tento termín vyjadřuje postup při nakládání masa, během něhož se nakládací lák nastřikuje do masa prostřednictvím krevních cév. Uvedený proces zajištuje rychlé a rovnoměrné prosolení masa.

počet položek na stránku

Nejhledanější

Nejsou zde žádné hledané položky.

 
×

Přidávat recepty
mohou pouze přihlášení uživatelé.

Stačí se přihlásit nebo registrovat

TOPlist